Како може Русија да му врати на Западот?

По воведувањето санкции од Британија, САД и остатокот од Западот, новинарот на Космомолскаја правда  разгледува комплет од, како што тој ги нарекува, петте „пеколни“ санкции што според него Русија би можела да му ги наметне на Западот.

Сржта на западните санкции беше рускиот финансиски систем, олигарсите, армијата и нешто малку ситно од нафтената индустрија, „нешто што нивните автори и западниот печат сака да го нарече ’пеколни’.

Евгениј Проскурјаков во текстот за КП го даде својот список на контра санкции:

1. Стопирање на природниот гас и нафтата за Европа.
2. Лишување на Европа и Америка од рускиот титаниум.
3. Прекинување со извозот на Паладиум.
4. Протерување на западните компании од Русија.
5. Затворање на руското небо за западните авиолинии.

Првата ставка е очигледна и најболна за Европа, и не само заради природниот гас, туку и заради нафтата. Во 2021 Русија е најголемиот снабдувач со нафта на ЕУ. На 24 февруари германскиот министер за финансии изјави дека ако Русија го прекине снабдувањето со природен гас, економијата на ЕУ и Германија ќе доживее колапс.

Ако Русија зависи од Британија за авионски мотори (од Ролс Ројс), ЕУ и САД зависат од Русија за титаниум. Третина од титнаниумот шт Боинг го користи за изградба на своите авиони, го купува од Русија. Кај Ербас ситуацијата е полоша, и тоа изнесува две третини. Руската компанија ВСМПО-АВИСМА е светски лидер во прозиводство на титаниум, и на нејзе отпаѓа 25% од светскиот пазар на титаниум кој го извезува на 50 држави.

Ситуацијата е уште понеповолна со рускиот паладиум кој зафаќа речиси една половина од светскиот пазар, а паладиум е потребен за производство на авиони, автомобили, лаптопи, мобилни итн. Оваа санкција би важела и за Јапонија која прва реши да воведе санкции на Русија за високо-технолошка роба.

Во име на заштита на физичкото и менталното здравје од Русија да се протераат фирми како Мекдоналдс, Кока-кола и социјалните мрежи.

Кога Русија би ги лишиша светските авио-превозници од пристап до своето небо, може веднаш да се очекува зголемување на потрошувачката на гориво а со тоа и цената на картите. Или на пример, пристапот да им се забрани на холандските компании, а да руското небо и понатаму да биде отворено за малезиските „тогаш кој ќе има поскапи карти, и од кого ќе бегаат муштериите?“

25 февруари 2022 - 15:21