Маката на Амстердам со велосипеди

Велосипедската мека и официјално има премногу велосипеди а (веќе) премалку слободен простор каде би можеле истите да се паркираат. Ова не значи дека ќе се откажат од велосипеди, туку дека ќе копаат паркинзи под вода.

Новиот паркинг ќе биде делумно сместен под Еј, некогашниот залив а сега езеро, и ќе има капацитет за паркирање на 7.000 велосипеди. Идејата е до 2030-та да се направат 21.500 нови места за велосипеди во градот, поточно околу главната метро станица. Плус на ова се предвидени и околу 2.000 места на пловечки паркинзи.

Моментално околу 57% од жителите на Амстердам секој ден користат велосипеди, а 43% од нив на работа и назад одат со велосипед. За ваквата бројност на велосипедисти помага и тоа што теренот во е рамен (имаме), градот е компактен (имаме) и има издвоени патеки за велосипеди заради што возењето е прилично безбедно (немаме).

Проблемот е што да се прави со велосипедите кога ќе пристигнат во центарот на градот, конкретно со погрешното паркирање. Во 2013-та градот мораше да отстрани 73.000 велосипеди од улиците заради погрешно паркирање. Ова градот го чини од 50 до 70 евра по велосипед, а сопствениците плаќаат само 10-12 евра за да го подигнат запленетиот велосипед.

Градот може да ја крене цената, ама тука проблемот е што Амстердам е преплавен со евтини користени велосипеди, па на човек повеќе ќе му се исплати да купи на старо отколку да ја плаќа казната. Од овие позиции, властите решаваат дека е поевтино да понудат повеќе паркинг места.

25 февруари 2015 - 12:04