За велосипедските работи

Зошто на угорнина мускулите прават зијан

Додека уште се во низината, спринтерите ги предводат своите тимовите на Тур Д'Франс. Во моментот кога ќе дојде планинската фаза, велосипедистите со поголеми мускули одат во втор план и на чело избиваат коска и кожа возачите. Зошто така?

Иако повеќе муслкули значи повеќе сила за вртење на педалите, ова не е точно кога во равенката ќе се додаде и угорнина. Според Паоло Менаспа, психологот и тренер по велосипедизам од Австралискиот институт за спорт, клучен фактор во целата работа е БМИ (индексот на телесна маса).

Менаспа објаснува дека единствена заедничка карактеристика кај велосипедистите качувачи (за планинските трки) е 20-ка БМИ, додека кај спринтерите БМИ-то се движи околу 22 - 23. Односно овие вторите имаат повеќе од потребната килажа и тоа најчесто заради вишокот мускули кои им го овозможуваат спринтот.

Спринтерите Енрду Грипел и Роберт Ферстерман за време на Олимпијадата Лондон 2012

Како што мускулите се важни за спринтот, така ниското БМИ е важно за искачувањето.

"На рамен пат, главен отпор ти дава аеродинамиката, па колку повеќе сила тие можат да употребат, толку полесно ќе ја совладаат аеродинамиката и толку побрзо ќе возат. Колку е поголем мускулот, толку е поголема максималната сила што тој може да ја произведе. Тоа не мора да значи дека ова е одржлива сила, бидејќи големите мускули се подобри во експлозивност на кратки патеки.

Во моментот когаш ќе почне да се зголемува нагорнината за околу 5 или повеќе проценти, тогаш гравитацијата станува главниот противник, а големиот мускул е пречка," објаснува тренерот и професор во Британската велосипедска федерација, др. Енди Киркланд, според кој мускулот не може да произведе доволно сила за да компензира за неговата тежината при зголемена гравитација.

19 јули 2014 - 15:33