Вистинското школо им треба како сидро

„Мислев дека никогаш нема тоа да го помислам или напишам, ама школото, она вистинското, е ебено важно! И тоа повеќе заради тоа како се чувствуваме, а помалку заради тоа што таму ќе го научиме. Без тоа сме никаде... како брод без сидро“, напишала во еден прашалник ученичка од второ средно од Задар.

Прашалникот им бил даден на пополнување на 27.000 ученици од 161 основно и средно училиште во цела Хрватска, за да се добие нивната перспектива за уникатното време и искушенија низ кои минуваме. Главен заклучок е дека пандемијата им донела главно негативни последици, освен тоа што во извесна мерка ги подобрила нивните односи со домашните, односно семејството.

Покрај семејното, училишното опкружување е клучно за менталното здравје на децата и младите и затоа треба да се стори сè школите да останат отворени, вели еден хрватски доктор по психологија од Кембриџ.

Школото им обезбедува структура, чувство на сигурност и смисла во животните активности, можност за комуникација, соработка и поврзување со други - врсници и постари. Тоа е особено важно во адолесцентскиот период во кој животот на младите е насочен кон социјалниот живот, изградба на односи и пријателства. Сето тоа постои и без физичко школо, но во голема мерка  е променето.

„Во тие клупи, по ходниците и околу школото се одвиваат многу сложени психолошки и социјални процеси кои ги прават животите на учениците побогати и поцелисходни. За развој на млада личност исклучително е важно прегрнувањето на игралиште, цигара во школскиот двор, сознанието дека професорите се „стварни“ луѓе со „стварни“ проблеми, сништа и разочарувања. Сето тоа го обезбедува редовното школо и неговите отворени врати се предуслов за смислено делување во сферата на менталното здравје,“ пишува Борис Јокиќ.

 

Тој ги пренесува и препораките на Хрватската психолошка комора да се воведат програми за сите во школите како би се зголемила менталноздравствената писменост, вработените во образованието да се оспособат за препознавање потешкотии и давање поддршка и помош на ученици и колеги, а школскиот систем да има ефикасна и разгранета мрежа на стручни соработници како и интердисциплинарни екипи на нивоа на градови и општини.

6 септември 2021 - 15:27