За создавањето на алгоритамот се анализирани 44.000 Инстаграм постови објавени од 166 учесници во студијата, од кои 71 претходно биле дијагностицирани со депресија. Тимот направил алатка која ги анализира објавите и идентификува депресија преку маркери утврдени во претходни истражувања, како наклонетост кон посиви и помрачни бои, и помалку докази за друштвена активност, односно слики на кои се гледа нечие лице.
Резултати покажале дека луѓето со депресија повеќе имале наклоност кон сини, мрачни и сиви тонови. Меѓутоа тие било подеднакво веројатно да објават фотографии на кои се гледа лице, како и луѓето без депресија. Разликата е што кај здравите луѓе обично имало повеќе луѓе во фотографијата.
Луѓето со депресија било помалку веројатно да користат филтри за сликата, а и кога користеле тоа обично биле оние што ги претвораат сликите во црно-бели (Инквел). Испитаниците без депресија повеќе биле на Валенсија.
Алатката што ја составиле научниците од Универзитетот Вермонт и Харвард Универзитетот имала 70% успешност во идентификување луѓе со депресија. Просекот кај докторите е 42%.