Полска укина домашни

Во прв таков експеримент во ЕУ, Полска одлучи да престане со давање домашни задачи на своите ученици, бидејќи дел од истражувањата покажале дека за децата имало многу малку корист од пишување домашни задачи.

Укинувањето на домашна за почетните одделенија е дел од планот за модернизирање на полскиот образовен систем, кој го критикуваат за ставање преголем нагласок на учење на памет и домашни задачи, а не доволно посветување внимание на критичко размислување и креативност.

По ново наставниците повеќе не може да даваат задолжителна домашна за децата од прво до трето одделение. Од петто до осмо, домашната и сега е факултативна и не влегува во оценката.

Додека корисноста на домашните задачи е оспорувана од едни студии, други покажуваат дека таа им помага на децата да научат како да развијат навика за учење и академски концепти.

За претставниците на полскиот образовен синдикат, укинувањето на домашните ќе ги зголеми разликите во образование меѓу децата кои дома имаат силна поддршка и оние од посиромашни семејства со помалку поддршка и пониски очекувања.

За финскиот едукатор и автор, Паси Салберг, важно е децата да научат дека совладувањето на нешто „обично бара вежбање, и тоа многу вежбање“, дополнувајќи дека ако укинувањето на домашна задача ги натера децата и родителите да сметаат дека училишните очекувања за добивање високи оценки ќе бидат намалени „тогаш работите ќе тргнат многу на лошо.“

17 април 2024 - 13:05