Како што во цел свет ти треба дозвола за возење, така во Пекинг ти треба дозвола за да купиш кола

Дозволата за купување автомобил важи за сите жители на градот, богати, сиромашни, какви и да се, а се добива преку пријавување на лотарија за делење дозволи. Моментално има околу 2.000 кандидати за 1 дозвола.

Дозволите се извлекуваат во две конкуренции, регуларни возила, за кои се пријавени над 3 милиони луѓе, и електрични возила, за кои се пријавени околу 420.000 луѓе. Лотаријата за дозвола  е нешто подаровна отколку лотарија за пари, ама пак чекањето знае да биде повеќе од 5 години.

Мотивацијата зад системот на дозволи е главно еколошка, за колку толку да се ограничи загадувањето во над 20 милионскиот Пекинг. Системот за ограничување на нови регистрирани возила се воведува во 2011, а бројот на поделени дозволи паѓа од година на година. Ако во 2013 беа поделени 240.000 дозволи за купување, во 2018 бројката падна на 100.000.

Бројките што ги бркаат локалните власти е во градот до 2020 да има помалку од 6,3 милиони регистрирани возила.

И кога ќе ја добиеш дозволата и ќе купиш кола, градските власти имаат воведно дополнителна мерка за олабавување на загадувањето, која предвидува дека секое возило еден ден во неделата не смее да се вози. Тука редот е утврден според регистрацијата.

Новата мерка што пекиншките власти ќе ја воведат од ноември 2019 е дека секое возило со „провинцијалски“ таблици ќе добие само 12 дозволи годишно за возење низ Пекинг, а секоја дозвола е со рок на траење од само 7 дена. Оваа мерка не е толку против возачите што не се од Пекинг, туку против локалците кои своите возила ги регистрираат на таблици вон градот за да ја избегнат претходната забрана со 1 ден тајм-аут.

28 февруари 2019 - 15:26