Економија на продавање скапи телефони во сиромашни земји

Стандардната математика е дека во сиромашните земји треба да имаш што е можно поефтин телефон за повеќе да продадеш. Ова правило е обратно пропорционално кога треба да им продадеш скап телефон на богатите во сиромашни земји.

На пример основната верзија на Ајфон 5С (16 ГБ) во Индија се продава за 841 долари, споредено со САД каде што е 649 долари, додека за најскапата верзија Индијците плаќаат 257 долари повеќе отколку во САД. Телефонот во земјата беше распродаден во првите 24 часа (за ова помогна и тоа што имаше само 6.000 телефони на располагање за цела Индија).

Анализата на еден индиски новинар за технологија покажа дека пред 3 години најскапите смартфони во земјата чинеле 30.000 рупии, Ајфон 4С ја пробива границата од 40.000 рупии, а веќе минатата година најскапите модели се продаваат за над 50.000 рупии. Сега 5С стига до границата од 70.000 рупии. За споредба Гугл Нексус 5 се продава за 28.000.

Според новинарот Раџев Макни, математиката зад телефоните е сосема поразлична, отколку што изгледа на прва. Се работи за разработена шема во која се почнува со смешно висока бројка и потоа таа се намалува како што опаѓа побарувачката. Дури и Епл кој за да го задржи имиџот не ја намалува цената има цела стратегија како да ги направи своите производи достапни без да изгледа така.

"Новата мантра за секоја компанија е да објави телефон со цена од околу 50.000, чија улична цена е многу пониска, и потоа таа цена драстично да почне да ја намалува во следните недели. Повторно, единствената компанија која не го следи ова правило е нашиот пријател Епл. Цените остануваат стабилни се додека продуктот е главната понуда на компанијата. Ова се промени минатата година кога Епл започна со агресивни кампањи за замена на Ајфони и други механизми камуфлирани за да не изгледаат како попуст," пишува Макни.

12 ноември 2013 - 16:12