Микрософт стана визионерската компанија, а Епл се заглави во еден производ

Неделава Микрософт го премина Епл како највредната компанија на светот (барем на кратко), подвиг кој оди на контото на првиот човек на Микрософт, Сатја Надела, а се припишува на слабостите на Тим Кук.

Успехот на Микрософт во основа е во тоа што најде што да прави сам со себе и со тоа ги привлече инвеститорите и нивната доверба.

„Под Надела, Микрософт го најде свој следен повик. Тие на големо се кладеа на клауд услуги, и сега тоа им се исплаќа.

Во меѓувреме, во Епл, Кук ги остави акционерите да се чудат што ќе биде следното од компанијата по Ајфонот - ако воопшто има нешто,“ пишува Трој Волветрон во Бизнис инсајдер.

Иако не ни станува збор за тоа дека Епл е нешто заглавен или да не можат да поделат плата, на компанијата почнува полека низ нос да и се вади тоа што не успева да извади некој следен бизнис што нема да биде Ајфон.

Тоа што компанијата во последниот квартал ги надмина предвидувањата на Вол стрит за профит и приходи, беше засенето од податок дека има намалена продажба на Ајфони и дека овие бројки се направени со помалку продадени уреди. Заради ова, Епл одлучи во иднина да не ги објавува бројките на продажба.

„Потенцијалот на пад на продажбата на Ајфон е сериозна грижа за инвеститорите бидејќи Епл во основа е телефонска компанија; на Ајфон отпаѓаат над 60% од приходите и така е со години,“ објаснува Волветрон.

И самиот Кук не е некоја битанга од директор, напротив за време на неговиот мандат Епл постигнува рекордни профити и успеси на берза, и станува највредната и најпрофитабилната компанија во светот. Проблемот со Кук, како што Џобс му кажува на својот биограф, е што „тој не е човек за продукти“.

„Тој е одличен за оперативно водење на компанијата. Тој е докажан како одличен менаџер, но нема визија за продукти,“ пишува Волветрон.

Освен што имаше неуспешни излети и инвестиции, на Кук му се припишуваат и „неуспеси“ од типот дека Епл мјузик глобално е на второ место зад Спотифај, додека во исто време треба да се справува со тоа што по почетниот бум продажбата на Ајпад прво се намали, а потоа и стагнираше.

„И покрај сето ова, акциите на Епл издржаа, затоа што Ајфон продолжи да биде машина за кеш,“ објаснува Волветрон.

Ова е речиси идентична ситуација со онаа на Микрософт од 2010, кога ЦЕО на компанијата беше Стив Балмер, човекот кој помогна да се донесе десктоп компјутер во секој дом и некако остана заглавен во десктоп софтверот додека наоколу никнуваа Ајфон, Гугл, Фејсбук и слични.

Балмер напушта во 2014 а на негово место доаѓа Надела, и од прв ден се фокусира на клауд решенија и цело ова време останува на тоа. Последнава фискална година 23% од приходите на Микрософт доаѓаат од клауд производи и услуги. Пред 4 години ова изнесуваше 3%.

„Инвеститорите се кладат дека ќе има уште. Микрософт сега е вреднувам речиси исто - а на периоди и повеќе - од Епл, дури и ако неговите приходи во последната фискална година се помалку од половина од оние на производителот на Ајфон, а профитот е помалку од една третина.

Ова е добра индикација за довербата на инвеститорите во Надела и нивниот ентузијазам за иднината на Микрософт. Исто така е сигурен знак дека тие мислат дека под Кук, најдобрите денови на Епл се минати,“ проценува Волветрон.

30 ноември 2018 - 18:05