- Да се добие толку престижна награда како Пулицер во областа на новинарството, драмата, поезијата, белетристиката итн., значи дека нивните автори одеднаш ќе станат продавани и богати. Така? Па, зависи.
- Извештај објавен неодамна во Publisher's Weekly открива интересни факти. На пример, победникот во категоријата поезија од 2014, Виџај Сешадри, пред да ја добие наградата имал продадено 11 примерока од својата книга, а по добивањето на Пулицер истата година само 81. „Маргарет Фулер“ на Меган Маршал, победничка во категоријата биографија за истата година, поминала малку подобро - од 62 примерока на 387.
- Најлошо се продаваат токму спомнатите жанрови - поезија, драма, биографија и есеистички книги. Многу подобро поминуваат романите. Откако е обзнанета наградата, продажбата на „Голдфинч“ на Дона Тарт скокнала од 7.095 на 15.079, што е пораст за 113%. До денес книгата е продадена во над 407.000 примероци и се печатат нови изданија. Има и романи кои поминале дури и подобро од ова, како „Олив Китериџ“, победникот од 2009 на авторката Елизабет Траут. Таа до сега се има продадено во речиси милион примероци, но за нејзината популарност веројатно има придонесено истоимена мини-серија на ХБО, со Френсис МекДорманд.
- „Македонската книжевна сцена со години, ако не и со децении е заглавена во еден вртлог на немање силна, разумна, издржана критика. Нема критика која пробува критички и теориски да пристапува на книжевните дела и да ги елаборира нивните добри и/или лоши страни наместо само да ги хвалоспева делата што се појавуваат во македонската книжевна продукција“ - пишува Андреј Медиќ Лазаревски за Култура Бета.
- Во ситуации како во нашата домашна книжевна продукција, кога самата продукција е во состојба да издава колку што издава, неопходно е формирање на јасна, здрава, цврста и издржана критичка мисла за да може самата продукција да се филтирира, а со тоа и да се подобрува, да напредува и, секако, да воспоставува комуникација, дијалог и дискусија за книжевните дела кои се објавуваат наспроти воспоставената пракса на „тапкање по рамо“ и зборување „зад грб“.
- Зарем непишувањето на текстови за некои дела не е доволна критика за самите нив. Зарем игнорирањето на лошите книги не е доволна критика за нив. Зарем неучеството на тие дела во јавната книжевна дискусија не е доволна критика за нив!? Не! Одбегнувањето на лоши книги не е ниту субверзивно, не е ниту кул, не е ниту естетички и книжевно-теориски оправдано.
- Премиерата на претставата „Рибарски караници“, по текст на Карло Голдони, а во режија на Јован Ристовски, на 25 јули ќе биде изведена на отворено, до Ротинското Езеро во потпелистерското село Ротино.
- Битолскиот театар со поддршка од Општина Битола започна со реконструкција на патот до езерото, туристичка атракција каде што првпат ќе се одигра театарска претстава. Од Народниот театар во Битола велат дека ова е уште еден доказ дека театарот го менува светот, а директорот Васко Мавровски најави театарски спектакл.
- Во комедијата играат Никола Стефанов, Јулијана Мирчевска, Никола Пројчевски, Соња Ошавкова, Петар Горко, Марија Цветановска, Леонида Гулевска, Валентин Дамчевски, Елена Мошевска, Живко Борисовски, Петар Спировски, Александар Димитровски, Илина Чоревска, Катерина Аневска-Дранговска и Марија Стефановска.
Билети за 26.07. тука