Велосипедскиот град на светот

Од 190.000 жители на Гронинген, на над 50% главно превозно средство им се велосипедите. И покрај тоа што и понатаму на сила се мерките за поттикнување на возење точак, тие ова повеќе не го гледаат како обврска, туку како навика.

Неколку клучни работи од нивното искуство:

- нема да добиеш велосипедска револуција само со изградба на патеки, или само паркинзи, или изнајмување, ти треба се'.

- направи се' да е потешко и подалеку со кола. Прво ќе ти се бунат, ама со тек на време ќе им пројде.

- кога ќе го направиш, ќе го направиш како што треба (многу е полесно да израмниш пристап до тротоар на ниво на улица, отколку да те пцујат на секое качување и симнување од него).

- ќе треба и одржување на инфраструктурата, ама како што одржуваш за автомобили, така ќе ја одржуваш и инфраструктурата за велосипеди.

- "...во Холандија растеш со точак, уште на 3 години знаеш да возиш точак..."

- треба време, ова што го имаат сега го почнале во 1972-ра, кога левичарската локална власт ја започнува велосипедската култура во градот.

- не само што нема загадување, туку нема ниту галама.

14 јули 2015 - 10:27