- Има направено повеќе од 60 играни и документарни филмови, автор е на над 12 книги, режисер на десетина опери, но „Светот на самракот“ (The Twilight World) е прв роман на Вернер Херцог, напишан на германски, а преведен на англиски од Мајкл Хофман.
- Книгата е инспирирана од вистинската приказна на Хиро Онода (за којашто претходно детално пишувавме тука), јапонскиот војник кој 30 години не признавал капитулација на својата војска во Втората светска војна. Тој живеел со уште неколкумина војници на островот Лубанк во Филипините.
- Книгата сепак почнува со автобиографска анегдота. Кога Херцог во 1997 ја режирал операта „Чушингура“ во Токио, тој ги навредил своите домаќини одбивајќи покана за приватна аудиенција од јапонскиот цар. Шокирани, го прашале Херцог кого повеќе би сакал да го сретне. „Онода“, одговорил тој, и по една недела навистина го запознал.
- Зрно фестивал годинава ја завршува со впечатлива изложба на двајца професори од Академијата за уметност од Нови Сад. Таа ќе се одржи во сабота, 6 декември, во 19.30 часот, во салата Империјал 2, во КИЦ-Скопје.
- Во единството на делата на Јелена Ковачевиќ Воргучин и Предраг Узелац се отвора расправа за природата на трагите што ние луѓето ги оставаме. Узелац ги фаќа лицата на секојдневието во сребро, во материја што тврдоглаво памти, како да го штити она што светот лесно би го заборавил без аплауз — лицата на привидно обични луѓе со скриени подвизи, водени од сопствена етика, скромно, претставувајќи контрапункт на јавното мислење и наметнатите, непроверени вредности на современото општество.
- Јелена, напротив, ги прилепува сликите за тревата, во ткиво што ја прима светлината како космичка храна, каде хлорофилот го чува споменот на мајката онолку долго колку што природата му дозволува да ја предизвикува судбината на сеќавањето. Во нивниот диптих се среќаваат две вистини: потребата и немоќта животите да се сочуваат од заборав…Среброто и тревата, постојаноста и исчезнувањето, човекот и сеќавањето — сè се среќава во вечното прашање: што од светлината останува, а што се враќа во нејзината тишина.
- Во среда, трети декември, од 18 часот, авторот Сашо Алушевски ќе постави изложба од циклусот „На Мајката земја“ – шума, во мобилната-монтажна галерија, во Паркот на франкофонијата во Скопје.
- Преку суптилна деконструкција на лисја, земја, камен и вода, сликите ја расплетуваат врската меѓу визуелното и физичкото. Материјата се претвора во знак, а фотографијата — иако фиксирана — упорно одбива да биде статична. Таа сведочи за својата ограниченост, нудејќи простор каде што претставата и реалноста се разидуваат.
- Во реализацијата се користени природни материјали и повеќе аналогни фотографски техники: цијанотипија, Ван Дајк, гумотипија и гумомаслена техника, колодиум, мордансаж и лумен процеси.