- Луѓето често несвесно ja менуваат својата интонација и акцент кога се наоѓаат во друштво со некој што зборува поинаку, што се толкува како природен импулс на прилагодување на околината или „социјална акомодација“. На детска возраст овој феномен помага во учење нови звуци, зборови и јазици.
- Неодамнешна студија покажува дека ова го прават и други животински видови и дека феноменот е пораширен отколку што се претпоставуваше претходно. Истражувањето се однесува на африкански пингвини, кои формираат големи колонии, а внатре нив воспоставуваат односи со партнери и припадници на истата група. Тие комуницираат со широк опсег повици, па дури и со такви кои звучат како други животни (на пример како магаре).
- За разлика од други видови животни, пингвините не можат да научат нови звуци и нивните вокализации се генетски предодредени. Но честото комуницирање со едни и исти партнери или „другари“ прави нивната интонација да се изедначува. Така, одреден пингвински пар или група развива свој аудио печат, кој се разликува од оној на друг пар или група, и претставува основа за распознавање на инсајдерите и на туѓинците.
- Во свој мини-осврт за концертот на „Фолтин“, Александар Василевски ја опишува атмосферата во Македонската филхармонија на 22 ноември, на концертот со кој се одбележа значајниот јубилеј - 30 години од постоењето на овој бенд.
- „Силен впечаток ми оставија звучните ефекти на нивниот професионализам, создавајќи кај мене имагинарен пејсаж за ренесансниот бисер од Венеција, кој како да пловев низ венециските канали на гондола во придружба со познати актерки. Бендот од Пијаниот славеј беше далеку (по)трезен отколку дионизиски распослан низ ливадите на Малешевијата, а бисот кој следеше со Симултан бакнеж го потврди нивниот професионализам на креативна моќ и созреаност“.
- „Се надевам дека овој јубилеј од 30 години музицирање на македонската и европската сцена е идентичен на оној кој некогаш го градеа грамадните велични како Ролинг Стоунс и Пинк Флојд, а нам ни преостанува да им посакаме во дупли дози успех за повторна концертна радост“, заклучува Василевски.
- Авторот Дејвид Залеј стана првиот унгарско-британски автор што ја освои наградата Букер. Неговиот роман „Месо“(Flesh), приказна за преминот од сиромаштија во богатство што ги истражува класата и моќта, беше опишан како „извонреден, единствен роман“ од претседателот на жирито, Роди Дојл.
- Извадок од книгата, изведен од раперот Стормзи, беше прочитан на церемонијата во Лондон, на која присуствуваа познати гости, меѓу кои и актерот од „Белиот лотос“, Џејсон Ајзак, комичарката Сара Паско и ветеранот комичар сер Лени Хенри.
- Залеј, кој претходно беше номиниран во потесен избор во 2016 година за „Сè што е човекот“, доби 50.000 фунти и трофеј доделен од минатогодишната победничка Саманта Харви. За нејзината книга „Орбитал“ пишувавме тука.