- Луѓето често несвесно ja менуваат својата интонација и акцент кога се наоѓаат во друштво со некој што зборува поинаку, што се толкува како природен импулс на прилагодување на околината или „социјална акомодација“. На детска возраст овој феномен помага во учење нови звуци, зборови и јазици.
- Неодамнешна студија покажува дека ова го прават и други животински видови и дека феноменот е пораширен отколку што се претпоставуваше претходно. Истражувањето се однесува на африкански пингвини, кои формираат големи колонии, а внатре нив воспоставуваат односи со партнери и припадници на истата група. Тие комуницираат со широк опсег повици, па дури и со такви кои звучат како други животни (на пример како магаре).
- За разлика од други видови животни, пингвините не можат да научат нови звуци и нивните вокализации се генетски предодредени. Но честото комуницирање со едни и исти партнери или „другари“ прави нивната интонација да се изедначува. Така, одреден пингвински пар или група развива свој аудио печат, кој се разликува од оној на друг пар или група, и претставува основа за распознавање на инсајдерите и на туѓинците.
- „Македонската книжевна сцена со години, ако не и со децении е заглавена во еден вртлог на немање силна, разумна, издржана критика. Нема критика која пробува критички и теориски да пристапува на книжевните дела и да ги елаборира нивните добри и/или лоши страни наместо само да ги хвалоспева делата што се појавуваат во македонската книжевна продукција“ - пишува Андреј Медиќ Лазаревски за Култура Бета.
- Во ситуации како во нашата домашна книжевна продукција, кога самата продукција е во состојба да издава колку што издава, неопходно е формирање на јасна, здрава, цврста и издржана критичка мисла за да може самата продукција да се филтирира, а со тоа и да се подобрува, да напредува и, секако, да воспоставува комуникација, дијалог и дискусија за книжевните дела кои се објавуваат наспроти воспоставената пракса на „тапкање по рамо“ и зборување „зад грб“.
- Зарем непишувањето на текстови за некои дела не е доволна критика за самите нив. Зарем игнорирањето на лошите книги не е доволна критика за нив. Зарем неучеството на тие дела во јавната книжевна дискусија не е доволна критика за нив!? Не! Одбегнувањето на лоши книги не е ниту субверзивно, не е ниту кул, не е ниту естетички и книжевно-теориски оправдано.
- Премиерата на претставата „Рибарски караници“, по текст на Карло Голдони, а во режија на Јован Ристовски, на 25 јули ќе биде изведена на отворено, до Ротинското Езеро во потпелистерското село Ротино.
- Битолскиот театар со поддршка од Општина Битола започна со реконструкција на патот до езерото, туристичка атракција каде што првпат ќе се одигра театарска претстава. Од Народниот театар во Битола велат дека ова е уште еден доказ дека театарот го менува светот, а директорот Васко Мавровски најави театарски спектакл.
- Во комедијата играат Никола Стефанов, Јулијана Мирчевска, Никола Пројчевски, Соња Ошавкова, Петар Горко, Марија Цветановска, Леонида Гулевска, Валентин Дамчевски, Елена Мошевска, Живко Борисовски, Петар Спировски, Александар Димитровски, Илина Чоревска, Катерина Аневска-Дранговска и Марија Стефановска.
Билети за 26.07. тука