Уште од основањето во 1956 година БНД се смета за разузнавачка агенција, а не за тајна служба, бидејќи не се занимава со оперативни активности, туку само собира и анализира информации.
БНД постојано трпи критики дека се потпира на странски разузнавачки служби за пронаоѓање осомничени терористи и речиси никогаш не генерира свои траги за осомничените. Ова беше случај, на пример, на почетокот на годината со апсењето на Либиец осомничен за планирање напад врз израелската амбасада во Берлин.
Владата ќе спроведе сеопфатни реформи во Федералната разузнавачка служба за да биде во чекор со можностите на релевантните европски партнерски агенции, изјави владин претставник.
Доколку предлог-законот биде усвоен, на информаторите ќе им биде дозволено, меѓу другото, да извршуваат кривични дела во странство доколку тоа е потребно за добивање информации.
Можеби ќе биде потребно германски платеник кој работи за Русија, тајно за БНД да провали во автомобил за да украде документи, се наведува како пример во образложението.
На реформираната германска разузнавачка служба ќе ѝ биде дозволено да манипулира со оружени системи за да ја наруши нивната функционалност или да прикачува уреди за следење за лоцирање.
Предвидени се промени и во информатичкиот сектор. Периодите на чување на одредени податоци ќе се продолжат од 10 на 15 години. Ова има за цел да се олесни пронаоѓање на шпиони кои по неколку години се враќаат на постари прикриени идентитети.
Во случај на сајбер напади, на Федералната разузнавачка служба ќе ѝ биде дозволено активно да возвраќа и да ја напаѓа ИТ инфраструктурата што се користи за вакви напади. На персоналот на БНД ќе му биде дозволено и да анализира големи количини на податоци користејќи вештачка интелигенција. Сепак, треба да се почитуваат строгите прописи за пренос на податоци утврдени од Федералниот уставен суд.