Гугл предупредува дека ни најмалку не сака да плаќа за вестите од кои заработува

Откако австралиската влада реши да не прави ни педа отстапка од својата намера да ги натера Гугл и Фејсбук да им плаќаат на медиумите за вестите од кои вадат грдни пари, Гугл реши својот пребарувач да го впрегне во сопствена корист и да објаснува зошто треба да продолжи да не плаќа за производ од кој заработува.

Гугл објави отворено писмо од компанијата до првиот човек на австралиските регулатори кои сакаат да го воведат плаќањето, плус пакетче дополнителни мерки, а за да биде писмото уште „поотворено“ истото го закачи на насловната страна на Гугл Австралија, со вовед:

„Начинот на кој Австралијците секој ден пребаруваат на Гугл е загрозен од новата владина регулатива.“

Алармантноста на целата работа Гугл ја надополнува со жолт триаголник со извичник во него, а доколку некако сте ја пропуштиле пораката таа се повторува и како поп-ап додека се пребарува на Гугл.

Срцепарателната драмолетка што ја прави Гугл се должи на тоа што австралиските регулатори, АЦЦЦ (Australian Competition & Consumer Commission), по година и пол истражување објавија извештај во кој заклучуваат дека дигиталните платформи (Гугл, Фејсбук) имаат значителна надмоќ во преговарањето. Од друга страна, новинските куќи, се далеку помалку моќни и ваквиот дисбаланс има значително штетно влијание за просечниот читач.

Во април австралиската влада побара од АЦЦЦ да создаде правила за преговори меѓу новинските куќи и технолошките платформи. Кога кон крајот на јули се појави предлогот од АЦЦЦ, во него беше наведено дека Гугл и Фејсбук ќе треба да им плаќаат надомест на медиумите за вестите што ги објавуваат на своите платформи. Целта на ова е медиумите малку од малку да ја вратат својата моќ во однос на технолошките платформи кои ги агрегираат нивните вести, и да не можат да бидат толку лесно уценувани во преговорите со нив.

По сето ова, Гугл сега ја предупредува австралиската јавност дека со предлогот од АЦЦЦ, Гугл ќе биде присилен своите аналитики и останати бројки да ги споделува со големите новински компании, наместо да ги користи само тој како до сега. Плус, насоките во нацрт предлогот „драматично би ги влошиле резултатите од Гугл и Јутјуб пребарувањата“.

17 август 2020 - 11:21