- Со анализа на Гугл пребарувања, направена е мапа на најчести соништа по земји. Глобално најсонуваниот вклучува змии, а тие се и во главна улога во соништата во Македонија. Во нашата традиција појавата на змија (на пример при гледање на кафе) се толкува како душман, а генерално може да означува скриени стравови и грижи. За еротските толкувања упатуваме на Фројд. Или на истовремена појава во сон и на змија, и на магаре.
- Во Британија најчесто се сонува отпаѓање на заби, на второ место се змиите, на трето коса, на четврто - муви. Забите се најчест мотив и на соништата на Американците, а мувите се наоѓаат и на нивниот список, само на подалечното, осмо место.
- Ситуација во регионот: Бугарија - змија. Србија - змија. Хрватска - змија. Албанија - гради (веројатно женски). Словенија: пари. Грција: шапка (?). Иако звучат интересно, овие наоди се само тривија, кои тешко можат да се толкуваат без конкретен контекст во кој се појавува одреден симбол.
- Како најава на нова архитектонска публикација „Артемушкин и Скопје“, која го истражува творештвото на еден од најголемите градители од периодот меѓу двете светски војни, авторите Ноеми Чаусидис и Мартин Ефремовски нудат уникатна прошетка низ нејзината содржина.
- Настанот ќе се одржи оваа сабота – 16-ти ноември, во 12:00 часот, и ќе започне од фонтаната Лотус на влезот во Градскиот парк.
- Ќе бидат посетени познатите палати Рубен, Бојаџиеви и Арапска куќа, но исто така ќе се откријат и помалку познати примери од творештвото на Артемушкин кои често ги игнорираме во секојдневниот живот низ Скопје. Регистрација е обврзна, на линкот.
- „Орбитал“ на британската авторка Саманта Харви, е романот којшто ја доби престижната Букерова награда за проза за 2024.
- Станува збор за приказна за шест фиктивни астронaути (мажи и жени) на Меѓуародната вселенска станица кои во текот на едено деноноќие искусуваат 16 изгрејсоцна и 16 зајдисонца. Таа е опишана како „медитација за Земјата, убавината и човечките копнежи“.
- Со само 136 страници, „Орбитал“ е втора најкратка книга која ја добива оваа награда. Таа е за четири страници подолга од „Крај брегот“ на Пепелоп Фицџералд, која доби Букер во 1979.