- Со анализа на Гугл пребарувања, направена е мапа на најчести соништа по земји. Глобално најсонуваниот вклучува змии, а тие се и во главна улога во соништата во Македонија. Во нашата традиција појавата на змија (на пример при гледање на кафе) се толкува како душман, а генерално може да означува скриени стравови и грижи. За еротските толкувања упатуваме на Фројд. Или на истовремена појава во сон и на змија, и на магаре.
- Во Британија најчесто се сонува отпаѓање на заби, на второ место се змиите, на трето коса, на четврто - муви. Забите се најчест мотив и на соништата на Американците, а мувите се наоѓаат и на нивниот список, само на подалечното, осмо место.
- Ситуација во регионот: Бугарија - змија. Србија - змија. Хрватска - змија. Албанија - гради (веројатно женски). Словенија: пари. Грција: шапка (?). Иако звучат интересно, овие наоди се само тривија, кои тешко можат да се толкуваат без конкретен контекст во кој се појавува одреден симбол.
- Зрно фестивал годинава ја завршува со впечатлива изложба на двајца професори од Академијата за уметност од Нови Сад. Таа ќе се одржи во сабота, 6 декември, во 19.30 часот, во салата Империјал 2, во КИЦ-Скопје.
- Во единството на делата на Јелена Ковачевиќ Воргучин и Предраг Узелац се отвора расправа за природата на трагите што ние луѓето ги оставаме. Узелац ги фаќа лицата на секојдневието во сребро, во материја што тврдоглаво памти, како да го штити она што светот лесно би го заборавил без аплауз — лицата на привидно обични луѓе со скриени подвизи, водени од сопствена етика, скромно, претставувајќи контрапункт на јавното мислење и наметнатите, непроверени вредности на современото општество.
- Јелена, напротив, ги прилепува сликите за тревата, во ткиво што ја прима светлината како космичка храна, каде хлорофилот го чува споменот на мајката онолку долго колку што природата му дозволува да ја предизвикува судбината на сеќавањето. Во нивниот диптих се среќаваат две вистини: потребата и немоќта животите да се сочуваат од заборав…Среброто и тревата, постојаноста и исчезнувањето, човекот и сеќавањето — сè се среќава во вечното прашање: што од светлината останува, а што се враќа во нејзината тишина.
- Во среда, трети декември, од 18 часот, авторот Сашо Алушевски ќе постави изложба од циклусот „На Мајката земја“ – шума, во мобилната-монтажна галерија, во Паркот на франкофонијата во Скопје.
- Преку суптилна деконструкција на лисја, земја, камен и вода, сликите ја расплетуваат врската меѓу визуелното и физичкото. Материјата се претвора во знак, а фотографијата — иако фиксирана — упорно одбива да биде статична. Таа сведочи за својата ограниченост, нудејќи простор каде што претставата и реалноста се разидуваат.
- Во реализацијата се користени природни материјали и повеќе аналогни фотографски техники: цијанотипија, Ван Дајк, гумотипија и гумомаслена техника, колодиум, мордансаж и лумен процеси.