Без гениталии, ама со стил: кратка историја на дечкото на Барби

Прв пат претставена во 1961 од Мател, куклата Кен требаше да биде (и беше) симбол на типичното американско момче од соседството. Атлетски граден, тазе ишишан, „среден“, тој беше совршен партнер на неговата пославна девојка, Барби. Дали кога го гледавте продолжението на Блејд Ранер можевте да замислите дека еден ден ќе го има на филм и ќе го игра Рајан Гослинг?

Создаден од изумителката на Барби, Рут Хендлер, Кен бил дечко дизајниран од страна на жена, наменет за девојчиња и млади девојки. Исто како што Барби го добила името по ќерката на Хендлер, Кен бил крстен по нејзиниот син. Така е воспоставена „безбедната“ врска помеѓу Барби и Кен, кукли намерно дизајнирани без гениталии, за нивниот однос да се базира на пријателство а не да асоцира на еротски побуди. 

Исто како што во „Алиса во земјата на чудата“ на Луис Керол препознатливите структури на реалноста се извитоперени и претставени обратно од она што се, така и со Барби, „мувањето“ и машко-женските врски се реинтерпретираат така за да одговараат на женска публика. Барби е доминантната фигура во врската, таа има сè, додека Кен - целиот насмеан и на располагање - ѝ го држи чантичето.

Како придружен играч на ѕвездата Барби, Кен станува симбол на очекувањата и фрустрациите од машкоста. Барби ја одредува прекумерноста - прекумерно големи гради, долга, премногу долга коса, безброј додатоци и можни кариери. Кен е дефиниран од својот недостаток, не само на гениталии, туку на каква и да е значајна улога. 

Па сепак, исто како и Барби, и тој го рефлектира реалниот свет преку својата облека, модни додатоци и способности, на тој начин станувајќи маркер на американската мода и културна историја. 

Во 1960-тите, Кен беше претставен како средношколско фраерче на американската тинејџерска сцена. Преокупацијата со тоа да се биде кул но и контра-културен од 1970-тите се прелева во неговиот сурферски изглед. Во 1980-тите тој е сладок и пристоен рефлектирајќи го конзервативизмот на републиканската ера. А јасни беа неговиот „Бејвач“ - ретро стил и преокупацијата со носталгијата во 1990-тите. 

Во 2004 Барби и Кен раскинаа и тоа на Валентајн. Последователната кампања за помирување, односно повторно освојување на Барби, што се случи дури во 2011, вклучи нови маркетинг стратегии и признавање на реалностите на модерните врски. Романтиката не е вечна - и Кен и Барби можат да си уживаат и без постојана и долга врска. Популарните ТВ серии од 2000-тите како „Пријатели“ и „Сексот и градот“ го покажуваа истото. 

Истовремено, Кен, следејќи го водството на Барби, стана поинклузивен, и во последниве години менува етничко потекло и способности (како куклата Кен во инвалидска количка). Рајан Гослинг не е очигледното решение за новиот филмски Кен (и да, нема да му го заборавиме ова), но можеби неговото присуство ќе додаде комплексност и длабочина на овој инаку прилично „амебаст“ карактер.

извор

21 јули 2023 - 16:30