Елитизмот заслепува

Сте чуле ли за славниот шведски уметник Ике Андрјус?

Дали правите разлика меѓу постер од 10 евра кој се продава во Икеа и врвна уметност? Life Company, холандска продукциска компанија, ги мами посетителите на Музејот на современа уметност во Арнхем, сугерирајќи им дека постерот е всушност концептуално дело на уметник, чии дела вредат милиони.

„Името звучи познато", вели една госпоѓа во видеото, гледајќи одблиску во постерот на извесен Ике Андрјус, свечено поставен на сталак во галеријата. Водителот - облечен како карикатура на експерт по историја на уметност, со елече, бушава коса и наочари - ги поттикнува соговорниците да му ја коментираат содржината и стилот на сликата, на којашто има брод, пајак, шише и кит. „Јасно е дека се работи за некој вид симболизам", „има тука носталгични атрибути" и „ова е претстава на хаосот во умот на сликарот" се само некои од коментарите. Истовремено, финансиски сликата е проценета од скромни 1,000 евра до 2,5 милиони. 

Кога на крајот водителот им кажува дека сликата е само обичен постер од Икеа кој чини 10 евра, некои се смеат, ама други пак се лути што наседнале на лажниот елитизам (штом е нешто во музеј и 'експерт' ни вели дека е вредно, тогаш тоа мора да е така).

Од друга страна, идејата на самата компанија Икеа е сосема поинаква - таа годинава ќе покани 12 улични уметници од светот да создадат ограничена серија постери за брендот, токму за да покаже дека таа - уметноста - не мора да биде од „високото добро утро".

Погледнете го видеото:

 

Бонус: Ванг Гог, Реноар и Хопер ре-креирани со Икеа мебел

23 март 2015 - 16:11