- Текстот е реакција на Кинотеката на напис на Румена Бужаровска под наслов „За жените и наградите“, во кој се проблематизира извадок од најава за Неделата на полски филм одржана во оваа, според авторката „симпатична, но застарена институција“. Спорниот момент е тоа што авторот на најавата (маж), за три од авторките во репрезентативната селекција вели дека се такви што „воопшто не им е потребна некоја политика на родова еднаквост, бидејќи квалитетот на нивните дела говори повеќе од сите стратегии“. Заклучокот на Бужаровска е дека со овој „ужасен текст“ Кинотеката имплицира дека „жените, замислете, понекогаш можат да бидат еднакво добри како мажите, нормата за квалитет“.
- Реакцијата на Кинотеката е насловена со „За жените и наградите (Кинотека е женски род и горди сме на тоа)“, а во неа се негира нејзината наводна шовинистичка политика, наведувајќи конкретни бројки и имиња на жени кои го добиле признанието „Златен објектив“, востановено и доделувано од самата институција, на жени чии филмови биле прикажувани и промовирани во рамки на нејзината програма, како и подеднаквиот сооднос (4 жени: 4 мажи) на досегашните раководител(к)и.
- „Затоа пишуваме отворено – ние и нашите колеги/шки се чувствуваме навредено и дискриминирано и ’длабоко и суштествено вознемирени’ што нашата институција е обвинета за шовинизам. Бидејќи, Кинотека сме сите ние што работиме тука! Ако е Кинотека шовинистичка и има шовинистичка програма, стратегија, определба, тогаш и сите ние 40 вработени, од кои половината се жени – сме шовинисти!?“, се вели во реакцијата.
- „Македонската книжевна сцена со години, ако не и со децении е заглавена во еден вртлог на немање силна, разумна, издржана критика. Нема критика која пробува критички и теориски да пристапува на книжевните дела и да ги елаборира нивните добри и/или лоши страни наместо само да ги хвалоспева делата што се појавуваат во македонската книжевна продукција“ - пишува Андреј Медиќ Лазаревски за Култура Бета.
- Во ситуации како во нашата домашна книжевна продукција, кога самата продукција е во состојба да издава колку што издава, неопходно е формирање на јасна, здрава, цврста и издржана критичка мисла за да може самата продукција да се филтирира, а со тоа и да се подобрува, да напредува и, секако, да воспоставува комуникација, дијалог и дискусија за книжевните дела кои се објавуваат наспроти воспоставената пракса на „тапкање по рамо“ и зборување „зад грб“.
- Зарем непишувањето на текстови за некои дела не е доволна критика за самите нив. Зарем игнорирањето на лошите книги не е доволна критика за нив. Зарем неучеството на тие дела во јавната книжевна дискусија не е доволна критика за нив!? Не! Одбегнувањето на лоши книги не е ниту субверзивно, не е ниту кул, не е ниту естетички и книжевно-теориски оправдано.
- Премиерата на претставата „Рибарски караници“, по текст на Карло Голдони, а во режија на Јован Ристовски, на 25 јули ќе биде изведена на отворено, до Ротинското Езеро во потпелистерското село Ротино.
- Битолскиот театар со поддршка од Општина Битола започна со реконструкција на патот до езерото, туристичка атракција каде што првпат ќе се одигра театарска претстава. Од Народниот театар во Битола велат дека ова е уште еден доказ дека театарот го менува светот, а директорот Васко Мавровски најави театарски спектакл.
- Во комедијата играат Никола Стефанов, Јулијана Мирчевска, Никола Пројчевски, Соња Ошавкова, Петар Горко, Марија Цветановска, Леонида Гулевска, Валентин Дамчевски, Елена Мошевска, Живко Борисовски, Петар Спировски, Александар Димитровски, Илина Чоревска, Катерина Аневска-Дранговска и Марија Стефановска.
Билети за 26.07. тука