Филистинското уништување на Џони Деп

Ролинг Стоун неодамна објави напис за Џони Деп, кој повеќе служи како пример за нешто што се претвори во една фина индустрија за богатење - уништување на репутации.

Статијата, чиј што автор постојано ја кити со осудувачки коментарчиња, ја врти бруталната искреност на Џони Деп баш против него самиот. Известувајќи за неговите признанија околу финансиските проблеми и самоуништувачки демони, авторот, Стивен Родрик изработува една клише слика за нереална филмска ѕвезда, еден недоквакан маж кој не е способен да се справи со избледувањето на неговиот холивудски сјај.

„Биди искрен и немилосрден.”

Вака новинарски, Лестер Бенгс кој го играше Филип Симор Хофман, го посоветува младиот Вилијам Милер во филмот „Речиси славен.” Би можело да се каже и дека статијата на Родрик е само дел од таа традиција: бескомпромисно искрено сведоштво од страна на новинар инфилтриран во популарната култура.

Сепак, има една голема разлика меѓу зборување вистина за некоја славна личност и клоцање на изреметен уметник додека лежи на земја.

Деп секако дека не е светец. Сигурно се согласил да разговара со Родрик како дел од неговата јавна војна со поранешните бизнис-менаџери, пред да се спрема да се бори со нив на суд за наводна измама. Наводното физичко малтретирање на Амбер Херд, ако е воопшто така, е секако погрешно. Како и да е, грдите детали од неговиот развод и нестабилното расположение не се од јавен интерес, не вклучуваат поширок, глобален проблем и не алудираат на живот поминат во малтретирање.

Во интервјуто, Деп е освежувачки искрен за неговата амбивалентна врска со мајка му, ефектот што го имаше распадот на неговиот брак и загубата на неговите татковски фигури како Хантер С. Томпсон и Марлон Брандо, а неодамна и Том Пети. Имајќи предвид дека се работи за, меѓу другото, маж пораснат со своеглава мајка, сè ова можеше да се осмисли како причина за сочувство. Неговите зависности, насилните испади и навидум нескротливото однесување се сигурно делумно производ на нестабилно детство. Маката што ја има во последно време, може делумно да се должи и на губењето на поддршката од саканите.

Сепак, Родрик решава да го гаѓа и ја предава неговата доверба.

„Уништувањето на репутацијата” стана како добро утро за мрзливите новинари и медиумите кои функционираат само за кликови. Фактот е што не постои уметник кој вреди нешто, што не може да биде оштетен со откритија за некаков негов трансгресивен карактер и некакви зависности. Има нешто средновековно во начинот на кој нашето општество се гордее кога уништува генијалци што дефинираат една ера, особено кога тоа уништување доаѓа завиено во трачеви и јавно засрамување.

Бил Хикс еднаш има речено дека секој што има проблем со луѓе што се дрогираат, треба да ги земе купените музички албуми и да ги запали, затоа што добриот рокенрол е производ на опасен лајфстајл. Слично може да се каже и за актер како Деп. Неговата опасна чувствителност, неговите чудни креации на екраните и платното доаѓаат со цена, цена која се преведува со маничен и нестабилен карактер. Да ги морализираш неговите падови е покажување на тотална игнорантност за психолошката циркуска точка која големите уметници мораат да ја извадат.

Под ловот и осудувањето на Џони Деп се крие еден длабок филистинизам кој самоуверено си честита самиот на себе. Начинот на кој ги третираме нашите уметници е знак за нашите вредности како култура. Со оглед на површноста во интервјуто на Џони Деп за Ролинг Стоун, изгледа дека повредно ни е глумењето чедност, наместо една екстравагантна, ризична генијалност која е потребна кај секоја голема уметност.

Џејмс Блек

26 јуни 2018 - 16:09