Крај на рекламните текстови на задните корици?

„Апсолутно восхитувачка“. „Морате да ја прочитате“. „Шекспир да позавиди“. Доколку ги читате само рекламните текстови на задните корици од книгите сите излегуваат Нобеловци. Еден издавач сака да стави крај на ова. 

Она „не суди за книгата според корицата“ можеби е стара кинеска, но оние неколку реченици на задните корици од книгите напишани со свечен, пофален тон и потпишани од што е можно попознати колеги на авторот/ката всушност играат на спротивната карта. 

И ова во издавачката индустрија се смета за нешто што е веќе толку вообичаено што нема назад. Дебитантите се борат да соберат што повеќе вакви „хаику“ осврти. Познатите писатели се постојано притиснати да исполнуваат барања од пријатели - колеги кои се кај истиот издавач или кога им се обраќа за поддршка млад автор. „Блурб“-овите трошат време, зборовите во нив одамна се излитени, а вербата на читателите во претераните фалби гасне. 

Иако ова е јасно, до сега никој не се осмели да му противречи. Но неодамна, Шин Манинг, извршен уредник во Сајмон и Шустер, една од најголемите издавачки куќи во светот, излезе со текст во Паблишерс Викли што го пренесе Њујорк Тајмс, во којшто изјави дека Сајмон и Шустер веќе нема да ставаат рекламни текстови на задните корици од нивните изданија. И не само што го потврди погоре кажаното туку отиде и чекор понатаму.

„Трговијата со вакви услуги создава инцестуозен и немеритократски книжевен екосистем кој често пати наградува врски а не талент“, вели тој.

Упс! Вестите се проширија низ еснафот како најсочен трач и предизвика лавина реакции. Манинг добил десетици пораки на поддршка од агенти, автори и издавачи. Сепак, не сите засегнати во приказната се согласуваат со него. На пример авторите многу добро знаат колку е тешко да молат попознат колега за ваква услуга, но од друга страна, доколку некој од нив навистина ја прочита книгата и биде искрен, тогаш тој станува „дел од семејството“, „кум-самовила“. Ама па колку често се случува ова?

Ако ништо друго претерувањето со фалбите во ваквите белешки донесе нови придавки во англискиот, како unputdownable (невозможно да се остави непрочитана). Дали и други издавачи ќе следат после Сајмон и Шустер останува да се види. 

6 февруари 2025 - 08:33