Баленсијага ги премина сите граници

Не, не затоа што украдоа дизајн на торба од сувенирница. Затоа што пукнаа да го убедат светот дека ако кажат дека нешто сто пати видено, евтино, глупо и грдо е добро (и треба да биде скапо), тогаш тоа мора да е така.

Дали Димна Васалија е Саша Барон Коен на модниот свет сè уште не знаеме, ама дека е зрело за сомнеж - е. Прво беше Икеа ташната. Па Крокс. Па уште нешто. Сега е обична торба со мотиви од Њујорк што се купува по дуќанчиња на аеродромот ЏФК и околу Тајмс Сквер. Украдена скоро до детаљ и со цена од 1950 долари.

Веројатно со синдром на моден бог, не му ни текнува дека ќе добие тужба. А добива. Оштетената компанија, City Merchandise поднесе тужба во петокот, со право тврдејќи дека „едвај се разликува” нивниот (грд) производ со на Баленсијага (исто така грдиот производ).

Ова секако дека не е ново, бидејќи позајмувањето концепти, па и дизајни се случувало и порано, а од тоа живее и Diet Prada. Одново контекстуализирање на „ниската култура” во високата мода е едно од доминантните естетски расположенија во моментов: прозаични секојдневни парчиња нонстоп се претвораат во нови визии за луксуз, терајќи го светот одново да размисли за статусот и на едното и на другото.

Во надеж дека последниов случај ќе стави крај на тоа, заклучокот останува дека оваа појава носи важни прашања околу фетишизацијата на секојдневни, обични референци. City Merchandise е фирметина што снабдува преку 100 градови во Америка со сувенири и туристички тракатанци, но што правиме со луѓето што купуваат од кај нив? Дали присвојувањето на „обичното” е всушност експлоатирање на обичните луѓе? И дали е ова ингениозност, или чиста заебанција?

1 август 2018 - 13:48