
Причината за краткиот век на трендовите е повеќеслојна. Прво, количината на содржина која секој ден се произведува е огромна. Алгоритмите ги фаворизираат најновите, најпопуларните или најшокантните визуелни пораки, a како резултат на тоа, вниманието на корисниците постојано се префрла на нови стимули, па сè што било актуелно пред една недела, сега изгледа старо и веќе не заслужува кликови или споделувања.
Второ, човечкиот мозок реагира на ново. Возбудливо ни е кога гледаме нешто ново, нешто што се разликува од претходното искуство, но таа возбуда е краткотрајна - кога новостите се постојани, вниманието станува дефицитарен ресурс, а старите трендови брзо губат магија. Тука лежи и основата на естетскиот замор.
Трето, дигиталните платформи сами го нагласуваат овој феномен. Фактот што и алгоритмите фаворизираат ново значи дека и инфлуенсерите мораат постојано да измислуваат за да останат релевантни. За обичниот корисник, тоа значи дека времето за уживање во еден тренд е намалено до неколку дена или недели.
Естетскиот замор има и социјални последици. Луѓето почнуваат да се чувствуваат притиснати да бидат постојано во тек, да го следат секој тренд, да го реформираат својот стил и визуелен идентитет и резултатот е чувство на недостаток и константна споредба со другите. Интересно е што овој замор не се ограничува само на мода или шминка, туку се проширува на декорација, музика, фотографија и дури дигитални навики. Како протест, луѓето почнуваат да ја ценат стабилноста и конзистентноста повеќе од брзата промена - некои дури и се враќаат кон класични естетики, ретро филтри или стилови што не се менуваат со времето. Тоа е контратренд, но исто толку влијателен.
Естетскиот замор не е само тенденција туку симптом - за корисниците, предизвикот е да го балансираат трендовскиот порив со сопствениот вкус и време. За креаторите и брендовите, тоа значи дека релевантноста е краткотрајна и дека иновацијата мора да биде постојана. Во таа динамика, она што навистина станува вредно е она што трае, или барем, она што ние го чувствуваме како наше, надвор од трендовите.