Заев си замина од политиката. Но Заев зад себе остави неколку опасни наследства за демократијата во Македонија. Прво, тој покажа дека е можно да се дојде на власт и по изгубени демократски избори со помош на надворешен фактор, а потоа да се поткопа и обезличи државата одвнатре, пишува професор Звонимир Јанкуловски во Нова Македонија.
Заевизмот е гнилото ткиво на македонската политика, кое продолжува да живее низ неговите следбеници. Заевизмот е и излив на малограѓанство, сервилност, поданички менталитет и провинциска агресија на неговите следбеници кон „аутсајдерите“, поточно кон сите други што не припаѓаат на нивната тајфа и се перцепирани како закани.
Заевизмот е поддршка и следење поради незнаење, недоволна информираност или дезинформираност за прашањата од национален интерес. Тоа е ефектот Данинг-Кругер, каде што проблемот не е само во погрешнaта информираност туку во целосната несвесност дека сте дезинформирани. Затоа заевистите како зомбирана армија од љубители и следбеници на култот на Заев останаа шокантно молчаливи пред националното предавство со промена на името на државата и нејзиното идентитетско обезличување.
Со специјална проекција под ѕвездено небо на „Руфтоп опен ер синема“ во организација на Скопје сити мол и Синеплекс и во соработка со Кинотека на Македонија, синоќа беше одбележан големиот јубилеј – 20 години од премиерата на култната македонска црна комедија „Балканкан“ по сценарио и во режија на Дарко Митревски.
На настанот присуствуваше дел од филмската екипа, актерите Владо Јовановски, Ѕвезда Ангеловска, Ирена Ристиќ, Емил Рубен, ѕвездите од К15 – Васко Тодоров и Бранко Огњановски, сценографот на филмот Бујар Муча, костимографката Жаклина Крстевска, менаџерот на локации Роберт Јазаџиски и Зоран Ристески, продукциски менаџер, како и пријатели на филмот, и многу јавни личности од македонската сцена.
Режисерот Митревски, кој веќе 18 години живее и работи во Лос Анџелес и чиј филм ги урна сите рекорди на гледаност и ги обедини актерите од Македонија, Србија, Хрватска, Босна, Италија и Словенија, со видеопорака се обрати до присутната публика.
Меморијалниот центар на нацистичкиот логор Буханвалд има право да им забрани пристап на лица што носат палестинска шамија. Виш суд во Турингија одбил барање од жена да влезе во меморијалниот центар нагрната со кефија „за да испрати политичка порака против едностраната поддршка за израелската влада“.
„Несомнено е дека ова би го загрозило чувството на безбедност на многу Евреи, особено на ова место. Правото на слобода на изразување на жената во овој случај е надминато од интересот на споменикот заради почитување на целта на институцијата“, објави судот.
Жената била запрена и во април, кога се обидела така да учествува и на комеморацијата на 80-годишнината од ослободувањето на логорот. Во интерен документ на Центарот било наведено дека „кефијата тесно се поврзува со напорите за уништување на државата Израел“.
„Шамијата сама по себе не е забранет симбол. Сепак, ако се користи со други симболи заради релативизирање на нацистичките злосторства, во тие случаи инсистираме луѓето да ги отстранат“, изјави директорот Јенс-Кристијан Вагнер.
Во нацистичкиот логор Бухенвалд за време на Втората светска војна биле префрлени 340.000 луѓе, претежно Евреи, Роми, советски воени затвореници и хомосексуалци. 56.000 биле убиени или умреле од глад и премореност во погоните за производство на ракетите V-1 и V-2.