Каква врска имаат вештерки со пиво?

Жените владееле со пивската индустрија додека не почнале да ги обвинуваат за вештерство.

Историјата на пивото има еден горчлив, тотално немагичен сегмент поврзан со трансатлантска клевета и родови улоги.

До 16 век, правењето пиво било исклучиво женска работа, но негативната кампања со која биле нападнати влијае дури и на иконографијата околу вештерките до ден денес - од шилестата капа, до метлата.

Човечкиот род пие пиво речиси 7000 години и оригиналните производители биле жени. Од Викинзи до Египќани, го правеле за религиозни церемонии, а и за по дома да се има практичен пијалок богат со калории.

Од каменото доба до 1700-те, пивото било секојдневие по дома кај повеќето фамилии во Англија и други делови во Европа, како евтин начин да се конзумираат и да се искористуваат житни култури. За работничката класа, пивото обезбедувало богат извор на хранливи материи, јагленхидрати и протеини. И бидејќи толку често се конзумирало во исхраната на еден обичен човек, ферментирањето природно било една од многуте обврска на една домаќинка.

Некои бизнис-освестени жени, стручноста од дома ја пренеле на пазар и почнале да продаваат пиво. Вдовици или немажени ги користеле своите уникатни рецепти за екстра приход, а мажените жени заедно со нивните сопрузи го воделе бизнисот.

Што значи, ако се вратиме назад во времето, во Средниот век или ренесансата и отидеме на пазар во Англија, веројатно би го виделе следното: Жени со високи, шилести шапки. Повеќето од нив ќе стојат и покрај големи казани.

И не, не мешале напивки за претворање луѓе во жаби - правеле пиво.

Високите шапки ги носеле за муштериите да можат да ги забележат во гужва. Пивото го пренесувале во казани. А тие што го продавале пивото во продавници имале мачки, не како демонски придружници, туку за да бркаат глувци.

И како што жените почнувале да се етаблираат на пазарот за пиво во Англија, Ирска и остатокот од Европа, почнала Инквизицијата. Фундаменталистичкото религиозно движење кое потекнува од раниот 16 век проповедало построги родови норми и го осудувало вештерството.

На мажите што произведувале пиво им светнале очите. За да ја намалат конкуренцијата, ги обвиниле жените во браншата дека се вештерки и дека во нивните казани прават волшебни напивки, наместо пиво.

За жал, гласините издржуваат.

Со тек на време, станало поопасно за жените да произведуваат и да продаваат пиво затоа што можеле да ги обвинат дека се вештерки. Во тоа време, ваквото обвинување не значело само отфрлање од општеството - можело да значи и кривично гонење и смртна пресуда.

Некои од мажите не верувале во ваквите измислици, но многумина од нив секако сметале дека „жените нема што да арчат време правејќи пиво.“ Процесот барал време и посветеност: часови за да се подготви, да се метат подовите постојано и да се креваат тешки вреќи со јачмен. Кога не би губеле време на ова, би имале повеќе време да бидат дома и да растат деца. Во некои градови како Честер, во Англија, станало дури и нелегално жени да прават пиво, како превентива да не останат стари моми.

Машката доминација врз пивската индустрија останува: Десетте врвни пивски компании во светот имаат мажи на чело и главно мажи во управен одбор. Некои истражувачи, рекламите за пиво ги нарекуваат и „прирачници за машкост“.

11 март 2021 - 16:12