Скопските улици се непотребно широки за дозволената брзина
25 март 2025
- Во ГУП-от, Градската примарна улична мрежа е планирана со ширина на сообраќајна лента 3,50 m, ширина соодветна за брзина 80 – 100 km/h.
- На градот Скопје му е потребно намалување на ширината на сообраќајните ленти заради усогласување со максимално дозволена брзина (50 km/h), што значи максимум 3,00 m.
- Просторот добиен со намалување на ширината на сообраќајните ленти може да се искористи за воведување на велосипедски ленти или патеки, проширување на пешачките патеки, зголемување на зелените појаси и површини, во зависност од потребите на самата улица. Индиректна корист од намалувањето на ширината на сообраќајните ленти е и намалувањето на асфалтните површини, кои придонесуваат во создавање на урбани топлотни острови и зголемување на температурата на воздухот во близина на улиците.
- Овие и други интересни поенти ги има магистерскиот труд „Градските планери треба да ја прилагодуваат ширината на напречниот профил, за да се вклопи со дозволената брзина на возење“ кој го имате на линкот подолу.