- Овогодинешното високо признание од областа на хемијата го делат тројца добитници - Каролин Р. Бертоци, Мортен Мелдал и К. Бери Шарплес, за развој на „клик и биоортогонална хемија“.
- Шарплес и Мелдал ги имаат поставено темелите на функционална форма на хемија - тн. клик хемија - во која молекуларните градбени структури „кликаат“ односно се поврзуваат едни со други на брз и ефикасен начин. Бертоци, која доаѓа од Станфорд, оваа основа ја има доразвиено со тоа што започнала со нејзина примена врз живи организми. Нејзините биоортогонални реакции се случуваат без да ги нарушат нормалните хемиски процеси во клетката.
- Бери Шарплес стана петтиот поединец кому му се доделени две Нобелови. Тој ги следи стапките на претходните лауреати Џон Бардин, Марија Кири Склодовска, Линус Полинг и Фредерик Сангер. Шарплес прв пат ја доби во 2001 година.
- Зрно фестивал годинава ја завршува со впечатлива изложба на двајца професори од Академијата за уметност од Нови Сад. Таа ќе се одржи во сабота, 6 декември, во 19.30 часот, во салата Империјал 2, во КИЦ-Скопје.
- Во единството на делата на Јелена Ковачевиќ Воргучин и Предраг Узелац се отвора расправа за природата на трагите што ние луѓето ги оставаме. Узелац ги фаќа лицата на секојдневието во сребро, во материја што тврдоглаво памти, како да го штити она што светот лесно би го заборавил без аплауз — лицата на привидно обични луѓе со скриени подвизи, водени од сопствена етика, скромно, претставувајќи контрапункт на јавното мислење и наметнатите, непроверени вредности на современото општество.
- Јелена, напротив, ги прилепува сликите за тревата, во ткиво што ја прима светлината како космичка храна, каде хлорофилот го чува споменот на мајката онолку долго колку што природата му дозволува да ја предизвикува судбината на сеќавањето. Во нивниот диптих се среќаваат две вистини: потребата и немоќта животите да се сочуваат од заборав…Среброто и тревата, постојаноста и исчезнувањето, човекот и сеќавањето — сè се среќава во вечното прашање: што од светлината останува, а што се враќа во нејзината тишина.
- Во среда, трети декември, од 18 часот, авторот Сашо Алушевски ќе постави изложба од циклусот „На Мајката земја“ – шума, во мобилната-монтажна галерија, во Паркот на франкофонијата во Скопје.
- Преку суптилна деконструкција на лисја, земја, камен и вода, сликите ја расплетуваат врската меѓу визуелното и физичкото. Материјата се претвора во знак, а фотографијата — иако фиксирана — упорно одбива да биде статична. Таа сведочи за својата ограниченост, нудејќи простор каде што претставата и реалноста се разидуваат.
- Во реализацијата се користени природни материјали и повеќе аналогни фотографски техники: цијанотипија, Ван Дајк, гумотипија и гумомаслена техника, колодиум, мордансаж и лумен процеси.