Обединувачката моќ на лебот

Секогаш сме скептични кон решавање на длабоки општествени конфликти со јутјуб кампањи и билборди. Демек ако си агресивен националист ќе погледнеш едно слоу моушн клипче во пастелни бои, за минута ќе ти се активира чакрата за емпатија, а по финалните кадри веќе ќе бидеш друг човек? Ама па некои идеи за кампањи се подобри од други.

Нова полска кампања, против насилствата од омраза кон „другите“ во оваа земја, кои се во пораст, се базира на еден сосема обичен и секојдневен производ. Под наслов „Лебот наш насушен“ таа се обидува да инспирира толеранција со тоа што луѓе од пет маргинализирани групи (геј, Евреи, муслимани, бегалци и црнци) печат и продаваат леб во пекара во Варшава. Секоја векна е обвиткана со лента на која пишува кој е човекот што го замесил.

Засега кампањата се состои од триминутно видео инспирирано од ова искуство, а следниот чекор ќе подразбира продавање леб од страна на малцинства во различни градови низ земјата.

Нејзините авторки велат дека барале нешто што ги спојува луѓето наместо да ги дели. А во Полска таквата поделба базирана на ксенофобија, барем според податоци од невладини и државни организации, е во пораст. Според Јавното обвинителство на Полска, пријавен ксенофобични или хомофобични насилства во 2012 имало 473, а само во првата половина на 2017 овој број бил 947.

Лебот во Полска, како и во голем број други земји, е вид основна храна, но и моќен симбол на споделување и светост. Една од речениците во видеото е - „Не сакаме омразата да ни биде лебот наш насушен“.

22 мај 2018 - 11:42