Вечната моќ на фустанот со качулка

A View To Kill не е баш најдобриот филм за Џејмс Бонд, ама влезе во историја поради нешто друго - Грејс Џонс, единствената Бонд-девојка што помогнала да се дизајнира нејзиниот костим.

Во нејзината книга „Никогаш нема да напишам мемоари“, Џонс објаснува дека го викнала Азедин Алаја да ја преведе нејзината естетика во универзумот на Бонд. Девојките пред неа ги дефинираа костими за капење или пастелни вечерни тоалети, но Меј Деј заврши со гардеробер полн фустани со качулки.

Алаја можеби и не се разбирал во во тој филмски универзум, ама секако се разбирал во креирање на комбинации во кои жените се чувствуваат автентично. Така и ликот на Грејс Џонс - не ја заведува Бонд неа, туку таа него, и притоа сосема го надминува и му го одзема рефлекторот.

Сега, креацијата пак ја има по настани и црвени теписи, ја носат и ТикТокери и филмски ѕвезди. Кога се облече Бела Хадид (која е половина Палестинка), изјави дека не ѝ е дојдено само до модата, туку е и омаж на нејзините корени од Блискиот исток. Истото го прават и Алаја и Ив Сан Лоран - и двајцата се пораснати во северна Африка - Тунис и Алжир и јасно е дека имаат влијанија. Нивните дизајни помогнале фустанот со качулка да осамне на сосема поинаков простор. Флуидноста на фустанот е тоа што го има привлечено Сан Лоран да ги дизајнира неговите карактеристични „капуч“ парчиња, прво во средината на 1980-те, а потоа за последната ревија во 2002.

Овој камбек е можно да се должи на ерата во која сега живееме, кога луѓето сакаат да се облечат за да се изразат себеси.

И никако не може да се игнорира:

 

15 декември 2022 - 12:41