Како откажувањето на Кан ќе влијае на светот на филмот?

Канскиот филмски фестивал требаше да биде оваа недела, но пандемијата отвори прашање дали воопшто има потреба од филмски фестивали.

Нема многу градови што ќе го почувствуваат културолошкиот импакт на пандемијата како Кан - досега, црвените килими требаше да бидат на чистење, хотелите ќе складираа шампањ, а жените ќе пакуваа штикли (неколку жени беа одбиени за влез затоа што носеа балетанки во 2015).

Сепак, и покрај обидите за одложување и справување со ситуацијата, Кан нема да се случи оваа година. Есенските фестивали како оние во Венеција и Торонто исто се под прашалник, и како и на повеќе полиња, пандемијата ги разоткри стаклените нозе на филмските фестивали и го отвори прашањето колку всушност ни се потребни.

Еве, минатата година, премиери во Кан имаа „Паразит“ и „Си беше еднаш во Холивуд“, меѓу сите други што добија неверојатно медиумско внимание. Кан го сортира доброто и просечното, го издвојува талентот и практично ја реди агендата за годината што следи - како едно џиновско дрво во шумата што го поддржува глобалниот екосистем на филмот.

Покрај комерцијалната функција, Кан ја симболизира идејата за вредностите на филмот, како една зрела и легитимна уметничка форма, како опера или балет, што се конзумира на престижни собири во формална облека - дури и филмот да е „Кунг Фу Панда“ (да, таму имаше премиера во 2008). Поради оваа филозофија, директорот на фестивалот Тиери Фремо исклучуваше наслови на Нетфликс и Амазон во 2018, затоа што не можеа да се прикажат на големо платно. Се откажа и од идејата да го води фестивалот виртуелно оваа година. „Неговата душа, историја и ефикасност, тоа е модел што не би можел да функционира,“ изјавува за Варајети.

Без разлика што коментарот доаѓа од неговата страст за кинематографија, во одлуката се наѕира страв - дека ако виртуелниот Кан излезе успешен, луѓето ќе се запрашаат дали навистина ни треба физички. Ако филмот е она што е важно, зошто би ни бил потребен тој циркус од црвени килими и приватни јахти каде што и онака не сте поканети?

Сепак, не е дека им останува избор. Подоцна месецов, Кан учествува во We Are One: нов, бесплатен стриминг-филмски фестивал со програми од големите како Берлин, Венеција, Санденс и Торонто. Не само што Кан влегува во група со неговите ривали, настанот ќе го води - quelle horreur! - Јутјуб.

Фестивалите се, се разбира, од витална важност и мораат да се вратат, но сепак, во моментов постои шанса одново да се проценат како приоритет.

11 мај 2020 - 12:22