Смртта на Исус Христос

Текстот во рубриката Стигнавме на дното е преземен без интервенции од порталот Локално.

 Тој не е сезнајко, но – има да учи многу, често бега од народот и неговиот живот е скап.
Ова изненадувачко прикажување на Исус Христос сликано за Си Ен Ен, од страна на Џејмс Мартин – свештеник језуит, уредник на католичкото списание “Америка” и автор на книгата “Земниот живот на Исус”.


За Божјиот Син небаре се знае сè од над 2000 години, вели отецот. Но, дури и подобро запознаените со житието верниците можат да бидат изненадени од непознати страни на животот и неговата личност, скриени во евангелијата. Преподобниот Џејмс Мартин наишол на 5 од нив, додека истражувал Светото Писмо, историски и археолошки документи.

1. Родниот му Назарет – крај на светот
Израелскиот Назарет во Галилеја денес е град со 65 000 жители и е важна христијанска светос.
Секоја година стотици илјади верници и туристи се собираат таму на аџилак во црквата посветена на дрводелецот Јосиф – земниот татко на Христос. Според верувањата на ова место бил домот на светото семејство Јосиф, Марија и Исус. Таму се наоѓа Базиликата на Благовештението – местото каде архангел Гаврил и се јавил на Дева Марија дека ќе роди Син Господов, кој ќе го спаси човештвото. Во Назарет Христос поминал поголемиот дел од својот живот на Земјата.
Блиската планина Тавор, од чиј врв се открива поглед на Медитеранот и Галилејското Езеро, е местото на Исусовото преобразување: “И лицето Негово светна како сонце, а облеката Му стана бела како светлина.” Денес во планината има неколку манастири и базиликата “Преображение Господово “. Во времето на Исус сепак Назарет беше никому некое непознато селце во глува област. Во него живееле 200 до 400 жители. Населбата не се споменува никаде во Стариот завет или Талмуд, каде што се на листата десетици други соседни градови.
Во Новиот завет местото дури е предмет на потсмев. Според евангелието на Јован маж на име Натанаил слуша дека Месијата Исус од Назарет, и извикува: “Од Назарет може ли да излезе нешто добро?”

2. Божји син, но по човечки несведочен

Исус не е веројатно имал одговори на сите прашања, вели отец Џејмс Мартин. Темата е предмет на теоложки спорови. Ако Тој е бог, не треба ли самиот почеток да знае сè? Навистина, ја претскажал неговата смрт и воскресението си. Но имал човечка свест и следствено, за да знае работите, би требало да ги научи.
Во Евангелието на Лука се вели: “Исус напредувал во мудрост, во раст и во милост пред Бога и пред луѓето.” А штом е напред во мудроста, значи се учел. Инаку како ќе напредува во нешто во што е совршен?
Во Евангелието на Марко Исус одбива да лекува ќерката на една Гркинка со зборовите: “Ајде прво се хранат децата, бидејќи не е редно да се земе лебот од децата и да се фрла на кучињата.” А таа одговори: “Да, Господи, но нели кученца под трпезата јадат трошките што паѓаа од малите деца “. Исус омекнува и ја исцелува нејзината ќерка. Научил дека паствата му се протега и меѓу неевреите.

3. Цврсто, со јаки мускули

Oд 12- до 30-годишна возраст Исус работел во Назарет како дрводелец. Кога проповедал затворен викале: “Не е ли Он дрводелецот, син на Марија?”
Уште од дете Божји син е натоварен со тешка физичка работа. Зборот се користи за професијата на Христос на грчки, е тектон. Вообичаената нејзиното преведување навистина е столар. Но денес научниците ја толкуваат повеќе како општ работник. Тектоните изработувале врати, маси, витрини, ора. Но Зидан и камени ѕидови, помагале при изградба на куќи. Работата била тешка, трупци и камења оддалеку низ Галилеја.
Исус не е делкал само парче дрво, кога ќе дојде инспирацијата, а скоро 2 децении – до 30-та година, работел напорно за што требаат јаки мускули и издржливост.

4. крие од народот
На многу места евангелијата споменуваат дека Исус е чувствувал потреба да се повлече од толпите кои го следеа, па дури и од своите ученици. И денес крај Галилејското Езеро, каде тој проповедал, градчето обидел едно по друго и речиси се спојуваат. И е сосема природно дека екзалтираното бројни го “притискаат”, како што тврди Светото Писмо.
Крај рибарското село Капернаум на брегот на Галилејското Езеро, каде Христос ги имал првите средби и првиот ученик, има дупка во карпите, позната како пештерата Еремос. Важноста на оваа грчки збор е пусто, пусто место, оттаму доаѓа и еремит – пустиник, пустиник.
Во пештерата Исус влегол сам, за да се моли. Дури и Божји син, тој ја чуствувал потреба од време за себе, за да разговара со татко си.

5. Смртта го ужаснува
Во пресрет на загинувањето си Христос плаче и топло се моли на Бога во Гетсиманиската градина. Тој вели: “Оче, ако благоволи, нека ме одмине оваа чаша.” Тоа е покритителен повик, упатен кон неговиот татко. Синот Божји не сака да умре!
За разлика од некои теолози, според кои Исус ја посакувал смртта и се…., таа молитва зборува дека таа всушност го ужасни. “Душата ми е нажалена до смрт. Тажен сум бидејќи чувствувам дека ќе умрам “, признава тој. Но сфатил дека таква е волјата на Отецот му, Спасителот маченички ја прифаќа несреќата и крстот.

Геолог: Божјиот син има посмртни останки

Израелски геолог ја воскресна верзијата дека Христос има остатоци, бил женет и оставил потомство.
Д-р Ариел Шимрон од Ерусалим најави пред во. “Њујорк тајмс” дека научно е докажано постоењето на

гробница со коските на Исус Христос, неговата сопруга и нивниот син Јуда. Тој ја поддржува тезата со 150 хемиски теста на саркофази од времето на Христа и на почвата во која биле положени.
Интригата има подолга употреба и тргнува од два археолошки наоди. Во 1980 година во Источен Ерусалим е откриена гробница од I век по. Хр., позната како Гробницата од Талпиот. Внатре наоѓаат 9 камени кутии. Утврдуваат дека имало и десетина, но таа недостасува. Натписите на гласачките се на арамејски и се повеќе од интригантни – “Исус, синот на Јосиф”, “Марија”, “Јуда, син на Исус”. На едно место се собрани имиња како оние во семејството на Исус од Назарет. Веднаш се раѓа теоријата дека тоа е семејната гробница. Пред 2000 години, сепак секој 12-Евреин е, носи некои од овие имиња, приговараат критичарите.
Втората откритие е камена погребна урна од истиот период, купена во Ерусалим од израелски колекционер уште во 70-тите година на XX век. Нејзиниот натпис гласи: “Јаков, син на Јосиф, брат на Исус.” Во 2002 година, сопственикот Одед Голан ја покажува на светот и тврди дека таа е десеттиот саркофаг од Гробницата од Талпиот. Ова го прави веројатноста оваа гробница да е на семејството на Божјиот син многу поголема.
Археолошкиот служба на Израел не признава тврдењето објавува дека Голан е менуван натписот, па дури и го дава под суд за фалсификат. Во 2007 година, сепак познатиот режисер Џејмс Камерон јаовековечува случката во документарниот филм “Изгубената гробница на Исус”. Во него без никакви научни докази се тврди дека гласачката кутија на Јаков е од Гробницата од Талпиот и дека во неа биле коските на Исус Христос, неговата сопруга Марија Магдалена и нивниот син Јуда. Тоа ја декласира тезата дека Исус воскреснал.
Сега геологот археолог Ариел Шимрон уверува дека нашол овие докази. Тој утврдил дека правот, с е набил  во кутија на Јаков и во саркофазите од Талпиот, е иста и е од Источен Ерусалим. Тоа го докажал со бројни истражувања на алуминиумот, магнезиумот, Силициумот, калиум, железо, никел, фосфорот и другите елементи во почвата и односот меѓу нив. Теоријата на 79-годишниот чешки Евреин е дека голем земјотрес во IV век ја поклопилан гробницата и така ја е конзервирана во времето.
“Имаме солидно, практично непобитен доказ дека кутија на Јаков е од Гробницата од Талпиот”, изјави тој за новинарите на “Њујорк тајмс”, со кого разговараше во фоајето на Ерусалимскиот хотел “Крал Давид”. Да, но по ридовите на Источен Ерусалим има илјадници такви гробници, велат археолози.
Овој пат археолошките власти на Израел застануваат зад истражувањата на д-р Шимрон. Тие му дозволуваат пристап до древните саркофази во Источен Ерусалим, земаат мостри од почвата и учествуваат во истражувањето, пишува “Њујорк тајмс”. И зошто да не, покажуваат од противничкиот камп – Евреите имаат интерес да се докаже дека Христос не е месија, распадлив е и никогаш не воскреснал.

11 април 2015 - 14:10