Дали е ова и најглупата и најпаметната генерација?

Професорот по политичка филозофија на колеџот Бери, Питер Лавлер, на предавањата по предметот Технологија, Биотехнологија и Демократија, со своите студенти ја обработува книгата "Најглупата генерација" Марк Бауерлин, во која се објаснува како дигиталниот живот ги направил младите поглупи, меѓутоа истовремено и попаметни. Ова се неговите извадоци на темата.

Целото име на книгата е The Dumbest Generation: How the Digital Age Stupefies Young Americans and Jeopardizes Our Future, меѓутоа и покрај насловот (кој лично не му се допаѓа на Лавлер) таа ги обработува и позитивната и негативната страна на дигиталното доба:

- Речиси сите студенти со часови - а најчесто многу, многу, многу часови - дневно се изложени на екрани.

- Заради што напредуваат во мултитаскинг и интерактивност, и имаат многу силни просторни вештини.

- Тие исто така имаат и извонредна визуелна изостреност; тие се подготвени за наплив на слики и нови информации.

- Меѓутоа овие вештини не се пренесуваат добро - немаат многу заеднички работи - со нивните делови од животот кои не вклучуваат екран.

- Нивните искуства пред екраните всушност го поткопуваат нивниот вкус и капацитетот да изградат знаење и да ги развијат своите вербални способности.

- На пример, тие мразат тишина и да бидат сами. Бидејќи толку многу зависат од своите екрани за да бидат конектирани, тие не можат да се потпрат на самите себе. Бидејќи тие постојано се немирни или стимулирани, тие не знаат како да уживаат во слободното време. Најдобра можна казна за денешните адолесценти е да ги натераш да минат една вечер сами во нивната соба без никаков екран, уред или гаџет кој ќе им го одвлече вниманието. Зачудувачки е опсегот до кој екраните се претворија во мултидимензионална диверзија од она што навистина го знаеме за самите себе си.

- Младите денес типично се премногу вознемирени и нестрпливи за да се посветат на концентрирано учење. Нивната фантазија е осиромашена кога тие не се визуелно стимулирани. Истото важи и за нивниот ерос. Тие премногу ретко стануваат истражувачи и талкачи.

- Тие имаат проблем во совладувањето на линеарна последователна анализа на текст.

- Заради ова за нив е речиси невозможно да минат едно мирно попладне со детективска книга и ништо друго.

- Затоа тие можат истовремено да бидат ментално брзи и културно неписмени. Заради ова тие речиси не знаат како да живеат добро со љубовта и смртта, како и зошто нивниот живот во врска е толку сиромашен.

- И затоа високото образование - или либералното образование - треба да се посвети да им даде на студентите искуства кои не можат да ги добијат на екранот. Затоа либералното образование треба да биде што е можно помалку поврзано со екрани.

3 септември 2013 - 10:38